2. LA SEGURIDAD DEL BUQUE.

  • Desplegar Desplegar Texto: La Seguridad del buque

    Última actualización: 17/06/2013
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    Sociedades de Clasificación; Inspección por el Estado de Abanderamiento (FS); Inspección por el Estado Rector del Puerto (PSC). (Descarga 17 MB - 77 pp)

  • Desplegar Desplegar Artículo: Nuevo Régimen Inspección MoU París

    Última actualización: 17/06/2013
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    ABSTRACT

    The New Inspection Regime of the Paris MoU on Port State Control: Improvement of the system. JMR IX (I) 2012 pp.9-16 - E.Rodriguez; F.Piniella. After the Amoco Cadiz ecological disaster in France, in 1978, the Paris Memorandum of Understanding (PMoU) on Port State Control (PSC) was created. The purpose of this harmonized inspection system is to prevent substandard ships that present high risk from sailing to European and Canadian N. Atlantic ports and anchorages. The existence of many substandard ships is a well-known fact and they sail not only in European waters but all over the world; most of these substandard ships are registered in states that are very permissive in respect of regulations of design, construction, equipment, safety, working conditions, etc. The original objective of the PMoU was for each member country to inspect individually 25% of all the foreign merchant ships which enter its ports (specified MoU Ports) to identify the degree of risk. The original inspection regime of this system is going to be replaced by a New Inspection Regime (NIR), agreed in 2009. With this NIR, the PSC Committee aims to inspect all ships, i.e. the inspections will rise from 25% to 100% of foreign ships entering these ports. This New Inspection Regime would classify the ships according to three categories based on the level of risk associated with the ship revealed by the inspection; once classified, that particular ship would be subjected to more or less frequent inspections. This article will focus on two aspects. The first is how this NIR is going to be implemented; that is, what are the techniques and measures that the PMoU countries are going to bring into operation before 1st January 2011. The second is to contribute to improving this NIR. Any complex new convention and procedures are bound to have mistakes, flaws and weak points, therefore the corresponding documents are to be amended by new annexes shortly to be published.

  • Desplegar Desplegar Presentación: Estados de Abanderamiento y Sociedades de Clasificación

    Última actualización: 18/06/2013
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    ABSTRACT

    Estados de Abanderamiento y Sociedades de Clasificación. (Descarga 72 MB - 03:42)

  • Desplegar Desplegar Presentación: Convenio SOLAS

    Última actualización: 19/06/2013
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    ABSTRACT

    Convenio Internacional de Seguridad de la vida humana en la mar, SOLAS 1974. (Descarga 66 MB - Duración 06:48)

  • Desplegar Desplegar Estudio de caso: Estonia 1994

    Última actualización: 23/06/2013
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    ABSTRACT

    El MS Estonia fue un ferry que se hundió el 28 de septiembre de 1994 en el Mar Báltico, y se cobró la vida de 852 personas por un fallo en la estructura de la rampa de proa y el yelmo.

  • Desplegar Desplegar Estudio de caso: Costa Concordia 2012

    Última actualización: 23/06/2013
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    ABSTRACT

    El crucero italiano Costa Concordia, se encalló y posteriormente sufrió un hundimiento parcial el 13 de enero de 2012 frente a la isla de Giglio, lo que requirió la evacuación de las 4.231 personas a bordo: 32 personas murieron, entre pasajeros y tripulación, 64 personas resultaron heridas.

  • Desplegar Desplegar Conferencia: Los retos de la Seguridad y la Protección portuaria

    Última actualización: 19/11/2013
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    ABSTRACT

    Cursos de Otoño 2013 de la Universidad de Cádiz en Algeciras - Conferencia del Prof. Piniella